Den internationella kvinnodagen

Ligger just nu i sängen och bloggar första gången från mobilen faktiskt. Rätt coolt och nytt för mig. Borde egentligen sova som alla normala människor gör vid den här tiden meb istället ligger jag vaken och känner mig arg. Då klockan redan passerat midnatt är det en ny dag, den 9:e mars. Varför jag känner mig upprörd handlar om gårdagen då sen internationella kvinnodagen "firades". Ja varför gör jag citatttecken kring ordet firades? Jo för att folk vägrade uppmärksamma den fantastiska dagen. Jag har läst många statusuppdateringar och kommentarer även hört folk prata om att man inte bör fira sen hör dagen, inte ge kvinnor blommor eller choklad, inte gratulera INGET! Vi ska istället tänka på alla offer eller misshandlade kvinnor. Okej vist ingen behöver ge något materialistiskt till en kvinna den dagen det är inte det, det handlar om . Eftersom männen i det här landet är så pragmatiska och tyvärr snåla när det kommer till att bjuda så kan man inte förvänta sig något i alla falla ( ja alla är inte snåla men många. Visst alla har rätt att bestämma över sina pengar och hur de ska spenderas. Men jag menar på att det finns en kultur eller snarare norm att alla ska betala lika och var för sig. Vad hände med generositeten??????? ) . Däremot skadar det inte att få lite uppskattning och uppmärksamhet. Vill man inte fira kvinnor för någon jäkla princip sak kan man väl för fasiken fira faktumet att kvinnor föder barn och sätter både män och kvinnor till världen!!! Och ska vi tänka på alla utsatta kvinnor den här dagen ja okej fine MEN VARFÖR IGNORERAR MAN DET RESTEN AV ÅRET DÅ?? Ska man gå efter feministernas harang så uppmärksammas män och gjort det i Alla århundraden men när kvinnan får en dag ska den tas bort för då räknas det som OjämnStällt?? Jaha??? Huuur tänkte ni där?  Allt behöver inte hela tiden vara lika. Män och kvinnor är olika och ska behandlas olika! Detta gäller då inte arbetsmarknaden och lönerna. Där ska man behandlas lika. Men i övrigt förstår jag inte varför det är fel att vara olika??? Den här diskussionen kan bli väldigt lång så jag väljer att sätta punkt här och säger att Sverige borde tänka om och uppmärksamma sådana dagar mer.  Sluta vara gråtrista och börja  främja olikheter!!
Jag reserverar mig för eventuella felstavningar då jag bara öst ur mig och skrivit av mig snabbt genom mobilen.

Kommentarer
Postat av: Jessika K

LOve you! min syster och du had sååå rätt! <3 <3 <3 Skriver mer sen!

2012-03-18 @ 11:53:31
Postat av: Jessika K

Felstavningar hos mig med...måste springa...har ett plan att passa tiden till! Du skriver sååå bra! <3 Jess

2012-03-18 @ 11:56:01
Postat av: Hana

Haaallå? Where art thou blogger?

2012-05-15 @ 21:57:36
Postat av: Jessika K

Hallåj Hallåj! Fina Natasha min! Syster min! <3 Var är dina blogginlägg? Sitter här i Armas om kvälla och kanske skall försöka få iväg en blogg...är också dålig på att få i väg inlägg nu. Men ska försöka få i väg kortare saker...om jag kan. Kraaamis! <3

2012-05-18 @ 23:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0